Om DFTI
Dansk Familieterapeutisk Institut, DFTI, er en væsentlig udbyder af videreuddannelse inden for familieterapi, supervision, relationskompetence og en række kurser og konsulentydelser. Vi tilbyder et dynamisk og inspirerende miljø med solide faglige rødder.
DFTI's undervisergruppe
DFTI’s
undervisergruppe har lang erfaring med at gennemføre uddannelser. Vi har gennem mange år stået for uddannelserne til familieterapeut og supervisor på Kempler Instituttet. Vi er blandt studerende, på arbejdspladser og institutioner kendt for at levere uddannelse på højt fagligt niveau og med stor praktisk anvendelighed.
Grundlæggelsen af DFTI
Vi etablerede DFTI i 2010, fordi vi ønskede at kunne levere en klar essens af den viden og de erfaringer, vi gennem tiden har opsamlet. Det er vores mål at omsætte vores viden om kommunikation, samspil og forpligtende relationer til de mange områder, hvor netop denne specialviden gør en væsentlig forskel. Det drejer sig blandt andet om samarbejdsrelationer, omstillingsarbejde og personaleudvikling.
DFTI’s etiske værdigrundlag
Det er et almenmenneskeligt vilkår at være afhængig af hjælp for at kunne overleve. Når overlevelsen er sikret, er det for mennesker mindst lige så vigtig at kunne give som at modtage hjælp. For både børn og voksne rummer muligheden for at give eller hjælpe et stort udviklingspotentiale. Om hjælpen faktisk bliver hjælpsom, afhænger af modtagerens parathed til at åbne for hjælpen – og i særlig grad af hjælperens grundlæggende indstilling til mennesker og hjælp, dvs. til etikken bag hjælpen.
Det er med dette som udgangspunkt, vi i DFTI har udformet
de 5 etiske standpunkter, som danner grundlag for vores arbejde.
Med venlig hilsen
Dorte Jensen »
Download, læs eller print artikler, materialer og tekster skrevet om og af DFTI...
F.eks om:
- DFTI's grundsyn på mennesker og terapi
- DFTI's syn på familien ud fra en en dyb overbevisning om potentialerne i menneskelige relationer
- Tekster om børn, familie, terapi og pædagogik
- Tekster om supervision samt en beskrivelse af DFTI's metode til "kollegial refleksion"